Genel Sosyal Medya

Sosyal Medya ve Arama Motorları

Yazar : Burak Demir

İnternetin her alanda kullanılmaya başlamasıyla birlikte sayısız bilgiye bir tıkla erişmemiz mümkün hale gelmiştir. Bu kolaylığı da bize arama motorları sağlamaktadır. Bu yazımda sosyal medya ortamlarının araştırmalarımızda bize olan zararından bahsedeceğim.

Arama Motoru Nedir?

Arama motoru, sayısız bilginin yer aldığı internet ortamında belirli kurallara göre verileri indeksleyen ve bu verileri kullanıcıya yaptığı arama sonucuna göre düzenli bir şekilde sunan sistemdir. Örnek arama motorları; Google, Yahoo, Yandex, Bing …

Arama Motorları

Arama Motoru Kullanımı ve Günümüz

Arama Motorları ve Günümüz

İnternet ve arama motorları bu kadar yaygın olmadığı zamanlarda insanlar bir konu üzerinde araştırma yapılacağı zaman yüzlerce sayfa kitap ve dökümanlar üzerinde çalışırlarmış. Bu insanların günleri hatta aylarını alırmış. Ama günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla birlikte arama motorları ortaya çıkmıştır ve arama motorları sayesinde bu yüzlerce sayfalık veriye oturduğumuz yerden kolayca erişebilir hale gelmeye başladık.

Günümüzde artık internet üzerinde olan her şey arama motorlarından sorulmaktadır. Haber okumak, film izlemek, müzik dinlemek gibi amaçlarımız için bile ilk önce arama motorları üzerinde arama yaparak bu içeriklere ulaşıyoruz. Alışveriş yapacağımız zaman mağaza mağaza gezmek yerine en uygun fiyatlı ürünleri arama motorları aracılığıyla rahatlıkla bulabiliyoruz. Tatile gideceğimiz zaman gideceğimiz yerde ne yenilir nerelere gidilir aynı şekilde bunları yine arama motorları ile öğrenebiliyoruz. Kısacası günümüzde arama motorları internette aradığımız her hangi bir içerik için vazgeçilmez bir aracıdır.

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal Medya Nedir?

Arama motorları gibi internetin yaygınlaşması ile birlikte insanlar haberleşme ihtiyaçlarını da internet üzerinden gidermek istediler. Bu ihtiyaçlar sonucunda Sosyal Medya adı verilen kavram ortaya çıktı. Sosyal Medya sosyalmedya.com.tr ye göre :

Sosyal Medya;  en genel anlatımla yeni nesil web teknolojilerinin  getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan eş zamanlı bilgi paylaşımının takip edildiği  digital platformdur.

Sosyal Medya Kullanımının Araştırma Yapmaya Olan Zararı

Günümüzde sosyal medya bilgi paylaşımdan daha çok, insanların gün içinde neler yaptığıyla ilgili paylaşım alanları olmuştur. Artık insanlar bilgi paylaşım amacıyla kurulan sosyal medya sayfa ve gruplarından araştırma yapmadan aradıklarına ulaşmayı hedeflemektedir. Arama motorları ile başlayan araştırma yaparken yaşadığımız üşengeçlik artık sosyal medya ortamları ile birlikte zirve yapmıştır.  Sosyal medya ortamları üzerinde kurulan bilgi paylaşımı amacı olan gruplar bu yüzden artık bir çöp kutusu haline dönmeye başlamıştır. Arama motorları kullanılarak çok kısa bir sürede ulaşabileceğimiz sorular ve araştırmalar artık sosyal medya üzerinde amaçsızca yapılmaktadır. Sosyal medya ortamlarında kurulan bu sayfa ve grupların genel amacı bir konu hakkında insanların fikirlerini almaktır. Bu sayfa ve gruplar sorularımıza yanıt arayacağımız bir ortam değildir.

Sosyal medya ortamları üzerinde bulunan sayfa ve gruplarda artan bu gereksiz veri çöplüğünün önüne geçmek çok kolaydır. İlk önce aradığımız konu ile ilgili arama motorları üzerinde araştırmalarınızı yaptıktan sonra eğer nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyorsanız buralarda ki kişilere fikirlerini sorarak bu veri kirliliğinin önüne geçebilirsiniz.

 

 

Yazar Hakkında

Burak Demir

Süleyman Demirel Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisiyim. Yazılım, bilgi güvenliği, adli bilişim ve bir çok konuda meraklı !asosyal bir yazılımcı.